Google Ads jest aplikacją, która pozwala tworzyć kampanie reklamowe dla dowolnej strony internetowej. Dzięki takiej możliwości od Google w prosty sposób możemy zacząć wyświetlać reklamy swojej firmy, a dostępnych jest naprawdę bardzo wiele typów reklamy, formatów reklamowych oraz miejsc, gdzie reklamy mogą być wyświetlane. To jednak nie wszystko. Zdecydowanie największą zaletą tej usługi jest sposób naliczania płatności za reklamy- jest to bowiem przykład reklamy efektywnościowej, a więc takiej, gdzie płacimy za konkretne wydarzenie. W przypadku Google Ads efektem są konkretne akcje wykonane przez użytkownika po zobaczeniu wyświetlonej reklamy- kliknięcie w nią albo też wykonanie na stronie konkretnej, pożądanej przez nas akcji (konwersja). Płatność za efekt sprawia, że dobrze zoptymalizowana kampania generuje zyski, a my dokładnie wiemy, za co płacimy.
Konto w usłudze może utworzyć każdy, kto już posiada konto w usługach Google
Jak założyć konto Google AdWords? Jest to bardzo proste. Musimy założyć sobie konto w usługach Google lub też wykorzystać konto w poczcie Gmail, które już posiadamy. Aby przejść do Google AdWords należy zalogować się w usłudze, a następnie będąc już zalogowanym wejść do Google AdWords- automatycznie pojawi się nam kreator tworzenia nowej kampanii, gdzie na starcie będziemy musieli podać nazwę naszej firmy. Najczęściej z możliwości reklamowania się korzystają osoby, które posiadają swoją stronę internetową, nie jest to jednak absolutnie konieczne, gdyż Google posiada także opcję tworzenia kampanii inteligentnych.
Tworzymy pierwszą kampanię
Już na starcie możemy zobaczyć, na czym polega tworzenie kampanii w usłudze. Możemy stworzyć swoją pierwszą kampanię nadając jej nazwę, dodając słowa kluczowe, co do których od razu znajdziemy też informacje o ich wyszukiwalności wśród użytkowników, a potem możemy stworzyć już konkretne teksty reklamowe. Oczywiście, konieczne jest także wykonanie przynajmniej minimalnych ustawień na koncie, a więc sposobu rozliczeń- np. opłata za kliknięcie, strategii dostosowywania stawek, określenia lokalizacji, w której mają wyświetlać się reklamy, ustawienia budżetu dziennego oraz typu kampanii, jaką będziemy chcieli wyświetlać. Tak naprawdę, to pierwsze tworzenie kampanii z pomocą kreatora może być trudne, zwłaszcza jeśli na początku chcieliśmy po prostu zobaczyć na czym polega sama usługa. Po wyjściu z kreator będziemy mogli dopiero zobaczyć widok kampanii w formie listy, podobnie zresztą jak w przypadku listy słów kluczowych oraz tekstów reklamowych. Widok całego konta z pewnością jest pomocny i przejrzysty w sytuacji, kiedy tworzona przez nas kampania jest rozległa, kierowana na różne lokalizacje, różne urządzenia albo też wielowątkowa, dotycząca różnych tematów, rodzajów słów kluczowych i podstron. Pamiętajmy jednak, aby w ogóle móc przejść do widoku głównego- trzeba opuścić kreator, a możliwe to będzie dopiero w momencie, kiedy zdefiniujemy sposób płatności na koncie. Nie musimy od razu nic wpłacać, ale musimy określić, jakie płatności w przyszłości będą dla nas najwygodniejsze.
Nie wiesz jak sobie samemu poradzić z kampanią? Nic nie szkodzi! Zleć prowadzenie kampanii google ads. Odwiedź: https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem