Wybór drukarni internetowej
Wybierając drukarnie internetową należy kierować się zasadniczo trzema głównymi kryteriami: ceną, jakością druku oraz terminami realizacji.
Cena – to kryterium jest dość oczywiste: im taniej, tym lepiej. Jednak w branży reklamowej cena wydruku powinna stać się dopiero trzecim co do ważności kryterium wyboru. Ważniejsze w tym przypadku są jakość i terminowość.
Termin realizacji – branża reklamowa ma to do siebie, że bardzo często trzeba działać szybko, bo zbliżają się deadliny, dlatego tak ważne jest, aby drukarnia internetowa realizowała zlecenie szybko i zgodnie z założonymi terminami. Najważniejsza jednak będzie jakość wydruku.
Jakość wydruku – w reklamie, zwłaszcza reklamie graficznej nie ma miejsca na niedociągnięcia, wydruk powinien być najwyższej jakości, w odpowiednim formacie i doskonale odwzorowywać kolory zawarte w projekcie. Wybierając drukarnie warto zatem zwrócić uwagę na maszyny jakie oferuje, na rodzaj papieru na jakim dokonany będzie wydruk oraz na możliwości uszlachetnienia, które podnoszą jakość druku. Uszlachetnienie to zastosowanie lakierów, foli promieni UV.
Kontakt z klientem – to ostatni element, na który warto zwrócić uwagę. Dobra drukarnia jeśli zauważy, że plik ma nieprawidłowe rozszerzenie, że w projekcie użyto niewłaściwej palety kolorów, że nie przewidziano spadów, itp., skontaktuje się z firmom i upewni się czy tak powinien wyglądać projekt.
Dzięki tym trzem, a właściwie czterem elementom można odnaleźć drukarnie, które będzie prezentowała najwyższy poziom, a współpraca z nią będzie układała się pomyślnie.