MIT 1: Nie ma czegoś takiego jak Page Rank
Bzdura, bzdura, bzdura wierutna. To, że od 2009 r. Page Rank przestało być widoczne w narzędziach dla Webmasterów przygotowywanych przez Google, wcale nie oznacza, że Page Rank przestał istnieć, oznacza to tylko tyle, że obecnie jest tajny, a w zasadzie jego widocznymi efektami są pozycje stron.
Dla tych, którzy niewiedzą co to Page Rank, krótkie wyjaśnienie: Page Rank to ranking tworzony przez Google, na podstawie, którego wyświetlane są strony w wynikach wyszukiwania. Strony o najwyższym Page Rankingu zawsze będą na pierwszych miejscach, również linki wychodzące z takich stron odczytywane są przez Google jako niezwykle wartościowe, co automatycznie podnosi również pozycję stron, do których owe linki prowadzą.
CIEKAWOSTKA 1: sąsiedztwo strony ma znaczenie
Informacja nie potwierdzona nigdy przez Google oficjalnie, ale zauważana przez wielu pozycjonerów, jeśli na serwerze, na którym znajduje się strona, są także strony uznawane przez Google za spamerskie, to strony znajdujące się na tym samym serwerze nie pozycjonują się dobrze. Dlatego warto sprawdzać serwery oraz sąsiedztwo domen, warto także korzystać z serwerów dedykowanych oraz firm posiadających rozbudowaną ofertę w zakresie różnorodnych serwerów, takich firm jak – wer.
Krótkie wyjaśnienie czym jest serwer dedykowany: to taki serwer, na którym znajduje się tylko jedna strona. Innymi słowy jest to serwer dedykowany tylko jednej stronie lub jednemu klientowi (można na nim wszak postawić kilka stron, jeśli tego życzy sobie klient). Można by rzecz, że jest to serwer na wyłączność.
MIT 2: Linki nofollow nie mają znaczenia dla pozycjonowania
A nie prawda! Choć rzeczywiście linki nofollow nie przekierowują bezpośrednio do witryny, to jednak Google zdając sobie sprawę z tego, że użytkownicy internetu przekazując sobie adresy www nie zawsze je podlinkowują, czyli nie zawsze dobierają do nich atrybuty. Zatem jeśli chcemy prowadzić skuteczne pozycjonowanie i naśladować naturalne zachowania internautów, tworzący tym samym naturalny profil linków, warto korzystać również z atrybutów nofollow. Jest to o tyle istotne, że jak potwierdził Matt Cutts z Google pewna część ostatecznego wskaźnika odwiedzin witryny jest generowana również przez linki nofollow. Nofollow przydają się też, aby tworzyć naturalne struktury linków.
Dla początkujących: linki dzielą się na dofollow i nofollow. Dofollow to atrybut, który wskazuje robotom Google, że powinny wejść na stronę, do której link prowadzi (wyznaczają jakby ścieżkę poruszania się robotów Google w sieci), natomiast linki nofollow to wskaźnik dla robotów, aby te nie podążały za linkiem.
CIEKAWOSTKA 2: Obrazy na stronie mają sens
Pozycjonowanie to nie tylko działania słowem, ale także obrazem. Pozycjonowanie obrazu ma sens, podobnie jak umieszczanie przez sklepy internetowe zdjęć swoich produktów, a to ze względu na fakt, że wyszukiwarka grafiki w Google udostępnia opcję wyszukiwania obrazem, gdzie użytkownik podaje link lub dodaje własne zdjęcie, a na jego podstawie wyszukiwarka pokazuje stron zawierające podobne produkty oraz obrazy.