Internet, czyli sieć nieograniczonych możliwości marketingowych

Internet to ogromna sieć, która swoim zasięgiem pokrywa niemal cały glob, obecnie korzysta z niego 50% populacji świata, czyli około 3,5 miliarda ludzi. Organizując kampanię w Polsce można dotrzeć do ludzi w Singapurze, Japonii czy Republice Południowej Afryki, ale także do lokalnych konsumentów w Szczecinie, Poznaniu czy Raciborzu. Nic zatem dziwnego, że firmy i specjaliści od marketingu bardzo często sięgają po internetowe narzędzia reklamowe, które dają im ogromne możliwości do pozyskania nowych klientów. Istnieje wiele sposobów na uprawianie marketingu online, do najskuteczniejszych należy zaliczyć:

  • pozycjonowanie stron internetowych

    z angielskiego nazywane SEO, są to działania, które sprawiają, że w wynikach wyszukiwania na wpisaną przez użytkownika frazę, w określonej przeglądarce internetowej pojawia się na jednym z pierwszych dziesięciu miejsc link prowadzący do pozycjonowanej strony internetowej. W większości krajów świata będzie to Google, jednak są również kraje, które korzystają z innych wyszukiwarek, dlatego też chcąc pozycjonować stronę w Rosji, należy pozycjonować ją pod Google i pod Yandex, zaś w Japonii natomiast pod Yahoo. Jakie to ma znaczenie? Każda wyszukiwarka ma własne algorytmy na podstawie, których tworzony jest ranking wyświetlania stron internetowych, dlatego też działania pozycjonerskie powinny być dostosowane do konkretnej wyszukiwarki. Niegdyś wystarczyło stworzyć dobrą stronę internetową i zawrzeć na niej odpowiednie słowa klucze by trafić do TOP10, dziś pozycjonowanie to skomplikowany proces, na który składa się wiele elementów, dlatego też większość firm decyduje się zlecać do zadanie na zewnątrz agencjom takim jak brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo,

  • kampanie AdWords

    to narzędzie typowe dla Googla. Umożliwia ono stworzenie kampanii, w której na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce na pierwszych i ostatnich trzech miejscach pojawiają się linki do stron, które opłaciły kampanię i zaoferowały najwyższą cenę za kliknięcie. AdWords to prosty sposób na dostanie się do TOP3 wyników wyszukiwania bez pozycjonowania strony, jest to jednak broń obosieczna, bowiem część internautów zdaje sobie sprawę, że jest to płatna reklama (linki te są zresztą oznaczone jako reklama) i celowo omija je podczas poszukiwania interesujących je produktów. Jest to jednak doskonałe narzędzie dla firm oferujących sezonowe produkty i usługi, pozwala bowiem zwiększyć widoczność firmy, w okresie, kiedy pojawia się największe zainteresowanie jej produktami,

  • influencerzy

    osoby, które kreują trendy, których profile czy blogi obserwowane są przez tysiące a nawet setki tysięcy osób, to doskonałe osoby, do tego by zostać „ambasadorami” marki. Agencje marketingowe i firmy nawiązują współpracę z takimi ludźmi, którzy za opłatą publikują wśród swoich postów czy wpisów również takie sponsorowane przez frimę. Dzięki czemu polecenie jej produktów czy usług przez osobę cieszącą się estymą wśród osób obserwujące ich aktywność w social media. Jest to bardzo skuteczny sposób zwłaszcza dla innowacyjnych produktów czy usług,

  • kampanie w social media

    to kolejne z niezwykle skutecznych narzędzi online marketingu, kampanie w mediach społecznościowych można, bowiem bardzo szczegółowo skonstruować, tak że trafią one do bardzo ściśle określonej grupy odbiorców, a jak wiadomo tworzenie profilu potencjalnego konsumenta jest jedną z podstawowych zasad prowadzenia skutecznego marketingu.

To jakie narzędzia będą najbardziej efektywne zależy w dużej mierze do branży i umiejętności specjalisty zajmującego się online marketingiem. Wykorzystanie internetu jako narzędzia marketingowego ma także tę zaletę, że pozwala w stosunkowo łatwy sposób mierzyć efekty przeprowadzanych kampanii. W internecie istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na analizę wyników wejść na stronę, kliknięć reklamy czy wreszcie analizę sprzedaży oraz ocenę czy kampania wywarła pożądany wpływ i zostały osiągnięte założone cele marketingowe.