Katalogi są takimi miejscami, w których także można pozycjonować swoją stronę. Kiedyś wykorzystywano je w większym stopniu niż obecnie, głównie ze względu na kolejne aktualizacje algorytmu Google. Strony, które były pozycjonowane w katalogach niskiej jakości często były karane nałożeniem filtra.
Dlatego też obecnie bardziej uważa się na to, w jakich miejscach umieszcza się linki, a naprawdę dobre i mocne katalogi wprowadziły opłaty za możliwość dodania do nich pozycjonowanej strony. Czy wobec tego katalogi nie są już w ogóle warte naszej uwagi?
Linkowanie w katalogach ma sens, jeśli dany katalog:
-
Jest katalogiem moderowanym, a jakość dodawanych stron i wpisów jest przez kogoś sprawdzana. Na pewno nie warto linkować w katalogach będących miejscami do linkowania przez automaty.
-
Posiada oryginalną, unikalną grafikę, a nie jest kolejnym seokatalogiem na standardowym szablonie wykorzystywanym przez wszystkich. Unikalna skórka katalogu jest więc podstawą i pozwala odróżnić wartościowy katalog od kolejnej fermy linków niskiej jakości.
-
Funkcjonuje już w sieci jakiś czas. Im starszy katalog tym bardziej wartościowy.
-
Jest mocno tematyczny i osadzony w danej branży.
-
Nie jest częścią sporej grupy katalogów jednego właściciela o podobnej tematyce i strukturze.
-
Nie ma zbyt dużej ilości linków z widgetów i nie charakteryzuje się olbrzymią ilością linków wychodzących.
-
Jest częścią jakiegoś dużego serwisu informacyjnego o dobrej reputacji.
-
Posiada wysoki Page Rank.
Więcej cennych porad seo znajdziesz klikając w link – skuteczne pozycjonowanie stron.