Gadżety to potężne narzędzie reklamowe, są to najczęściej drobne upominki, które mają służyć zabawie, ułatwiać pracę czy stać się estetycznym elementem wystroju wnętrza. Na takim gadżecie najczęściej umieszcza się nazwę lub logo firmy oraz slogan reklamowy lub adres witryny www. Siła oddziaływania gadżetów jest naprawdę znacząca ponieważ osoba, która z nich korzysta stale ma przed oczami nazwę firmy, a więc z pewnością ją zapamięta, po drugie została ona obdarowana, co stworzyło pozytywne konotacje z firmą – sponsorem gadżetu, dodatkowo jeśli są to przedmioty użyteczne lub zabawne potencjalny klient będzie miał dobre skojarzenia z firmą, która go obdarowała. Ponadto gadżetów reklamowych w przeciwieństwie do ulotek – nie wyrzuca się – przynajmniej w teorii… W praktyce często osoba, której wręczono 10 smycz, schowa ją do szuflady lub po prostu wyrzuci, bo nie będzie to dla niej przydatny gadżet. Dlatego też tworząc gadżety reklamowe warto postawić nie tylko na funkcjonalność czy cechy rozrywki, ale także na kreatywność. Warto także pomyśleć o specyfice branży wówczas pomysły na nietypowe gadżety przyjdą same, np.

Branża gastronomiczna:

drewniane łyżki z logiem,

drewniane deski do krojenia ze sloganem reklamowym,

torba na zakupy w kształcie loga firmy lub np. warzyw, przypraw, itp. z nazwą firmy.

Branża budowlana:

zapalniczka w kształcie cegły z logiem firmy,

otwieracz do butelek w kształcie kielni z nazwą firmy,

poziomica ze sloganem firmowym,

metr po złożeniu, którego pojawia się nazwa i logo firmy.