Klienci podejmują decyzje o wyborze tej, a nie innej agencji reklamowej na podstawie wielu różnorodnych czynników są wśród nich cena oraz jakość usług. Co do jakości oferowanych przez agencję usług najłatwiej jest przekonać potencjalnych klientów poprzez zaprezentowanie portfolio proponowanych usług i klientów firmy.
Istnieją dwie szkoły tworzenia portfolio w jednej prezentowani są klienci wraz z referencjami jakich udzielili oni agencji, w drugiej firma umieszcza stworzone przez siebie kreacje dla konkretnych firm.
Tworząc portfolio nie trzeba umieszczać w nim wszystkich kreacji czy wszystkich klientów. Lepiej jest wybrać te kreacje, które okazały się największym sukcesem, te z nich, które wyglądają najbardziej efektownie i przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Portfolio powinno odnosić się do wszystkich oferowanych przez agencję usług i zawierać kilka przykładów realizacji.
W przypadku usług niezwiązanych z grafikom, takich jak kampanie AdWords czy pozycjonowanie, warto stworzyć infografiki zawierające dane statystyczne przedstawiające efekty przeprowadzonych działań. Ważne jest także, aby uzyskać zgodę od klientów na prezentowanie ich logotypów na swoich stronach i w portfolio.
Jeśli agencja dopiero rozpoczyna działalność i nie może się jeszcze pochwalić gronem klientów należy przygotować przykład kreacji, np. przykładowy baner reklamowy, przykładową stronę www, czy opis kampanii w odpowiedniej graficznej oprawie. Wówczas klienci będą mogli zobaczyć próbkę możliwości agencji, to pomoże im zdecydować, czy jest to coś czego szukają.